close
Lifestyle

Hoe overbelasting van het werk te voorkomen?

Om overbelasting en de negatieve gevolgen ervan te voorkomen, moeten het bedrijf en zijn werknemers maatregelen nemen zodat hun werk niet iets wordt dat hen uiteindelijk opeet. Naast het respecteren van de uren die in de contracten zijn vastgelegd, moet er ook naar worden gestreefd om een ​​goede bedrijfscultuur te bevorderen, vooral met betrekking tot organisatie en orde, om te voorkomen dat werknemers het werk verlaten om later over te werken.

Indien het bedrijf heeft geconstateerd dat er sprake is van overbelasting, moet het identificeren wat de oorzaken zijn geweest van het optreden van dit fenomeen. Eenmaal geïdentificeerd, moet u middelen mobiliseren om ervoor te zorgen dat het niet opnieuw gebeurt, of protocollen ontwerpen om het optreden ervan te beheersen en de schadelijke effecten ervan te vermijden, zowel voor de collectieve productiviteit van de organisatie als voor de gezondheid van werknemers.

Een van de problemen van bedrijven die bijdragen aan overbelasting, is het stellen van deadlines voor groot en belangrijk werk op de lange termijn, waardoor hun werknemers zichzelf vertrouwen, het voor het laatst achterlaten en zien dat de leveringsdata worden er urenlang op gezet, ten koste van je gezondheid. Een zeer goede manier om dit fenomeen te vermijden, is door taken op te splitsen in kleine doelstellingen die op korte termijn beter haalbaar zijn en die gemakkelijk dagelijks kunnen worden bereikt.

Teamwerk moet een fundamenteel hulpmiddel zijn in elk bedrijf, vooral om overbelasting te voorkomen. In plaats van al het gewicht op één persoon te leggen, voorkomt u door uzelf in een team van meerdere werknemers te plaatsen, dat ze zoveel brandwonden en een betere coördinatie krijgen. In wezen bestaat het uit het delegeren van functies, waardoor de verantwoordelijkheid bij meerdere mensen in plaats van allemaal in één komt te liggen, waardoor het bereiken van de doelen minder overweldigend is.

admin

The author admin

Leave a Response