close
Lifestyle

Tips om te stoppen met roken

1) De eerste stap is om een ​​datum te zetten

Dit is essentieel omdat tabak een fysieke afhankelijkheid creëert (door nicotine), sociaal (het wordt meestal gerookt met vrienden, in bars, enz.) En psychologisch (stoppen met roken kan onder meer nervositeit, slapeloosheid, obstipatie veroorzaken) . Het verdient de voorkeur om die periode in twee weken te plaatsen.

2) Vertel het uw familie en vrienden

Het is belangrijk om de steun van de mensen om je heen te zoeken om het doel te bereiken. In het geval dat een persoon wil stoppen met roken en zijn partner een roker is, wordt aanbevolen om tegelijkertijd te proberen om een ​​grotere kans op succes te hebben.

3) Verwijder alles wat met roken te maken heeft

Voordat u stopt met roken, moet alles wat met tabak te maken heeft uit de omgeving worden verwijderd: sigaretten, asbakken, aanstekers, enz.

4) Analyseer eerdere pogingen

Het is normaal dat wanneer we stoppen met roken, er terugvallen zijn en we daarvan kunnen leren. De ex-roker moet herhalen wat voor hem werkte in de vorige poging en vermijden wat hem kwaad deed. In die zin adviseert hij om de relatie die de persoon heeft met tabak te analyseren. U kunt bijvoorbeeld bedenken welke sigaret het moeilijkst voor u is en op zoek gaan naar vervangers. Als het na het eten is, kunt u gaan wandelen, uw tanden poetsen of water drinken. Bovendien wordt aanbevolen om de eerste weken alcoholgebruik te vermijden of te beperken.

5) Totale onthouding

De ex-roker kan zich geen nieuwe sigaret veroorloven. Nicotine heeft een verslavende werking, net als cocaïne, en zorgt ervoor dat receptoren zich herinneren, wakker worden en meer sigaretten nodig hebben.

6) Farmacologische hulp

Farmacologische behandeling kan helpen om te stoppen met roken, hoewel het niet wordt aanbevolen bij jonge mensen en zwangere vrouwen. Na het volgen van deze stappen, wordt aanbevolen dat een specialist een follow-up uitvoert om meer efficiëntie te bereiken.

admin

The author admin

Leave a Response